vrijdag 8 april 2011

ST JOB IN HET GOOR

Vanavond zijn alle 24 duivinnen, bijna alle doffers(20) en alle paters /nonnen(5) mee.
‘n Paar doffers mochten thuis blijven en hebben alle papjongen ondergeschoven gekregen. De overige jongen allemaal bij elkaar in ’n kartonnen doos, gevuld met stro, gezet. Deze jongen zijn gemiddeld zo’n 10 dagen en zijn nog even te jong om zonder bescherming in de schotel te laten liggen. Bij elkaar en in een warme omgeving is toch fijner voor de duifjes.
Ik wilde vandaag zoveel mogelijk duiven meegeven want de weervoorspellingen zijn voortreffelijk en dan moeten ze bij mij gewoon mee. De vliegduiven zien er goed uit, trainen goed(voor nestduiven) en hebben best ’n redelijke neststand, wie weet kan ik met mijn nestduiven toch meedoen op de Vitesse. Het kan, in ieder geval voor de duiven, een mooie (training) vlucht worden, de voorspellingen zijn zonnig weer met wind uit het noorden. Vorige week sprak ik de hoop uit dat ze niet te vroeg los zouden gaan, niets werd minder waar. Hopelijk hebben de lossingverantwoordelijke wat geleerd of zijn wakker geworden, maar het is natuurlijk ook best mogelijk dat ze gewoon denken/ vinden dat ze het vorige week goed gedaan hebben.( wie tikt die man(nen) eigenlijk op de vingers?)
In de club voor prijs 425, voor vracht ruim 200 duiven.
Morgen meer………………….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten