vrijdag 1 april 2011

Het gaat beginnen

Het gaat beginnen.
Vanavond zijn de duiven voor de 1e en gelijk de laatste (voor een goed verstaander de enige) africhting de mand ingegaan. Voor zaterdag zijn de voorspellingen prima, ik ga ervan uit dat ze niet te vroeg lossen en ’n beetje geduld kunnen opbrengen. ( liefst met een lekker temperatuurtje lossen en dat kan normaliter niet voor 11.00uur zijn)
Zelf heb ik me met het probleem opgezadeld dat niet alle duiven meekunnen. De duiven zitten op aangepikte eieren, zijn van de trage leggers, of op pullen van 5/6 dagen, dus van ieder koppel kan of de doffer of de duivin mee. Misschien ga ik in de loop van zaterdagmiddag de thuis blijvers een 50 km wegbrengen. In ieder geval heb ik zelf voor deze situatie gezorgd en moet ik daarom mijn verwachtingen voor de Vitesse bijstellen en die vluchten gaan zien als africhtingen maar…. als de vluchten eenmaal beginnen wil je er ook staan en dan valt het niet mee als je in de voorbereiding(bewust) achter loopt. Goed niet zeuren maar (in)spelen die boel.
In de club hadden we gelijk onze laatste vergadering en konden de laatste puntjes op de i gezet worden. Hok en inentlijsten zijn ingeleverd, de ingekorfde duiven zijn over de antenne gehaald en zo kunnen we zaterdag kijken of de klok en overige systemen goed functioneren. Zo niet hebben we nog ’n week om de boel in orde te brengen.
431 duiven door 17 liefhebber zijn bijeen gebracht en gaan morgen de “strijd” aan. Morgen
meer….

Vandaag stond “mijn reportage” in het NPO postduiven orgaan, goed geschreven door Kees Bleeker, complimenten en zoals ik graag zag, nog net voor het begin van het nieuwe seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting