maandag 4 juni 2012


Deze week Bourges en Pommeroeul  op het programma. Onze laatste vitesse vlucht en 3e dagfond klassieker.

Voor beide vluchten ga ik weer ’n ploegje duiven klaar maken. Ik ga misschien wel wat jaarling duivinnetjes maar zeker geen jaarling doffers inzetten op Bourges en verder zal ik het per dag bekijken.

De weersomstandigheden en vooruitzichten zijn gewoon niet goed genoeg, zondag en maandag van dat miezerige weer en gewoon te koud en je ziet het dan ook aan de duiven. Dit is toch geen weer om te herstellen, laat staan om te trainen en conditie en forme op te doen. Afgelopen week prachtige vlucht, want wat komen ze toch ‘dicht’ op elkaar thuis van ruim 400 km en dat met  wind op de kop, top prestaties van de duiven, maar ze kregen het wederom niet cadeau. Daarbij komt dat ik nog wel ’n paar jaarlingdoffertjes mis en dat ben ik niet gewoon, daar baal ik van en vandaar mijn besluit ze op de midfond te houden.

Wanneer het regent, ziet alles er ook nog zo mistroostig uit en ik heb dan ook besloten de duiven niet meer te laten trainen wanneer het regent. Zelf heb ik ook mijn korte broek weer in de kast gehangen en mijn racefiets onberoerd gelaten, dus voor mijn duiven word ik ook wat milder. Zo’n extreem koud en nat voorjaar kan ik me niet heugen en dan heb ik ook nog van die ‘rennen’ zonder nachthok  waar toch echt wel het zonnetje in en op moet schijnen om het ’n beetje behaaglijk te maken, poeh ik krijg steeds meer bewondering voor de duifjes dat ze nog steeds zo goed naar huis komen.

Het ziet er trouwens  voor de gehele week niet ‘best’ uit, (behalve dinsdag africhting jonge duiven) nu kan dat nog wel veranderen maar toch….. dus ook voor zaterdag ‘regen’ maar wel wind uit de andere hoek ZUID-WEST. Ik zal de duiven wat meer vertroetelen, ze verdienen het en als het even droog en ‘knap’ is mogen ze trainen en zal ik ook weer met de jongen gaan rijden.
Voor de liefhebbers er is weer  eind van de week nieuwe voorraad Allicine 1000 ppm in huis.

Een beroemde duivenmelker uit Belgie schreef

Wel al deze duiven zijn door onze handen gekweekt en grootgebracht. Meer hoeven we hier nog over te zeggen. Of moet er nog zand zijn? Nog vlug een Tip voor allen die mij lezen : hopelijk doe je dat met aandacht? Persoonlijk hecht ik er zelf veel geloof aan. Hier komt het nu: reeds een paar jaar maken wij gebruik van “ALLICINE”…Nooit van gehoord misschien? Hier de uitleg nu : Allicine is een gestabiliseerd knoflook extract. Het beste concentraat, mag je wel zeggen, van en uit knoflook getrokken. Het is belangrijk voor de weerstand tegen ziektes. Het bevordert de algemene gezondheid en geeft ondersteuning aan het immuunsysteem. In feite is het een stevige vervanger voor Antibiotica. Het heeft een zeer positieve werking en effect op de darmgezondheid. Het voorkomt bovendien de groei van ziekteverwekkers in de darmen. Het voorkomt ook problemen met de spijsvertering. Heeft ook een gunstige werking op E-Coli en Salmonella. Het verdrijft zelf spoelwormen en het is ook een natuurlijk ontsmetting. Het heeft ook een bacterie dodende werking en werkt actief ook tegen de gevaarlijke schimmelinfecties. Bovendien wordt Allicine ook aangewend in de geneeskunde(vooral medicijnen). We bekomen onze ALLICINE vanuit Nederland als een ingevroren product dat na ontdooiing nog zes maand goed blijft bij bewaring in de Koelkast. Het kost ons wel zes uur rijden (3 u heen en drie uur terug.) Maar het loont wel de moeite… Dat was het dan weer…we kloppen bij u terug aan de week na de eerste Nationale vlucht uit Bourges. Deze gaat door op zaterdag 26 mei e.k.
Stel het wel intussen en blijf gezond.
Uw dienaar
THE LOST SON (Michel van Lint)

Dit is ook leuk, de meeste weten wel dat ik duiven van Martin van Zon op mijn hok heb en regelmatig bij Martin op bezoek kom en zijn adviezen ter harte neem. In dit filmpje zie je wat duiven van Martin en ook uitleg over de bouw en vleugel. Vorige week schreef ik wat over ‘Kaja’ op mijn Blog, let vooral ook op het mordant en de vitaliteit van deze duiven.  Bij mij worden de duiven van Martin veelal gekruist met de duiven van Steef Duijn . Broer Peter en ik zijn er goed mee.
Dubbel klik op onderstaande link. 

http://youtu.be/lPlorXubMMc

Dinsdagavond 05 mei


Broodje aap verhalen,

Het africhten is begonnen en de eerste broodjes aap verhalen doen alweer de ronde!

Afgelopen zaterdag is de africhting geannuleerd en daar heb ik al wat over geschreven. Gelukkig is iedereen vrij het dan lekker zelf te doen en er waren er gelukkig  genoeg die ze zelf 15/20 of 30 kilometer hebben weggebracht. Het weer was prachtig en absoluut geen narigheid in de lucht, tenminste als je ze niet voor 9.00 uur losgooide. Nu komt het, ’n gekende combinatie (kampioenen) gooide er 40 los en had er 20 thuis, niet veel verder woont ook ’n liefhebber die je ook tot de topliefhebbers kan rekenen, deze had ze in ’n poep en ’n scheet thuis. In het algemeen hoorde ik alleen maar positieve geluiden. Nu sprak deze combinatie dus 1 van de lossingverantwoordelijke en deze kon alleen maar zeggen, je doet het zelf…….maar……

Vandaag dinsdag 0506 de eerste africhting met de wagen, gelukkig weer prachtig weer en goede omstandigheden. De duiven konden vanaf 9.00 uur los. Zelf zag ik die van Rayon A om 9.36 overkomen, hard en compact en dan weet je, die zitten en zijn goed.

Krijg ik later op de dag ’n mail met waarom we in Meerkerk staan en niet in Gorinchem, Meerkerk ligt te oostelijk en daarom zijn er nog veel weg! Pak de atlas en of Google Earth en kijk zelf eens voordat je begint te raaskallen. Verder was de mail heel erg tendentieus maar goed je krijgt gepast antwoord!

De convoyeurs hadden opdracht gekregen vooral de manden na te lopen en te kijken of er duiven bleven zitten…… nu er waren erbij die waren met geen stok weg te branden en bleven boven op de wagen zitten!!  Ja, ja van Rayon B.

Dan vervolgens weer zo’n  broodje aap verhaal, de wagens zouden pas in de ochtend zijn gaan rijden.

Ik ga dan met Cor gewoon iedereen bellen, de convoyeur, de transporteur maar ook de man die het “balletje opgegooid” zou hebben. Allemaal onzin, flauwekul, de wagen waren respectievelijk om 24.00 en 1.00 uur in de nacht op de lossingsplaats. De omstandigheden waren goed, de vluchtlijn niets mis mee en de duiven……..vooral die op de wagen gaan zitten, die zijn lekker in orde.

Niet meer aankomen met die broodjes Aap verhalen, ik ben vegetariër!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting