zaterdag 23 juni 2012

Peter & Peter


Wat ’n dag, het begon al vroeg met de lossing vanuit Tours, de duiven konden er vroeg uit en we gingen ons concentreren op het lossen van de jonge duiven. In Bergen op Zoom konden de duiven er volgens planning uit maar in Meer nam de bewolking om 8.00 uur toe en floot de hoofdconvoyeur de lossing van rayon D af, niet veel later brak de lucht weer open en konden we de lossingen hervatten.

De hele ochtend telefoontjes om te horen of de duiven goed afkwamen en in de meeste gevallen was dat gelukkig het geval. Ik moet het toch even kwijt, ik werd rond de middag gebeld door ene heer L Ruyter uit rayon D. Ik ken de man niet, maar zijn vraag was waarom de duiven niet om 8.00 uur waren gelost. Nu beschrijf ik het hierboven maar ook al vanmorgen op het lossingsblog. <Onzin! Was niets van te zien op wolkenradar> was zijn commentaar. Noch ’n keer uitgelegd dat we blij moeten zijn met ’n hoofdconvoyeur die verantwoording neemt en alleen lost wanneer hij het goed acht. Nou hij begreep het wel en gooide het over ’n ander boeg,< jullie spelen spelletjes.> Nou dan heb je me op de kast. Waarom zou ik spelletjes spelen, wat ’n ongenuanceerde smerige opmerking. Afdeling 5 staat op ons te wachten, ga het lekker aan ze vragen, we zijn niet gek. Vervolgens kwam het omdat we mensen in bescherming namen die nog niet hadden op geleerd. Al zou dat zo wezen, we zijn er om het goed te doen voor zoveel mogelijk duiven/liefhebbers en zelfs dat drong niet door tot zijn grijze massa. Mijn maat E.J en mijn vrouw zagen me ontploffen en sommeerde me op te hangen. Dit is dus niet leuk, kritiek mag en het liefst opbouwend zodat we er iets aanhebben, maar ongefundeerde kritiek en valse insinuaties …walgelijk, ga lekker kanaries of konijnen houden. Zo dat ben ik kwijt.

Trouwens op het praathuis vertelde ene Hendriks uit Halsteren dat hij naar de lossing in Bergen op Zoom was gaan kijken. Hij schreef dat de duiven van A als 1 grote groep snel vertrokken en alle deuren prima gelijk open gingen. Bij B bleven ’n paar deuren hangen, maar schreef hij “de convoyeurs hadden het direct in de gaten en binnen 10 seconden was alles open” 1 mand ging niet open. Hij schrijft dus MAND. Dit zou niet moeten kunnen ook al is het ’n mand waar de schuif het niet van doet.(verenigingen kijk dit na) Hij schrijft ook dat er duiven uit de manden gejaagd moesten worden en niet vertrokken. Hoe zou dat nu kunnen, die zijn dus niet gezond. Dit alles is trouwens door de convoyeur bevestigd. Ik kan er verder niets mee. Genoeg over de lossingen.

VLUCHTVERLOOP  Peter & peter pakken de 1e plek.






Om 12 en 15 over negen, zagen we groepen duiven van A overkomen, compact en hard. 4 minuten over half 10 komen er 4/5 duiven aanzetten waaronder 2 jonge duiven en ze vallen prima. De oude duivinnen rollen naar binnen maar ook de jonge duiven vallen uitstekend en komen goed af op ‘35’mijn 3e en dat is ’n getekende. Prima verloop en uiteindelijk alles thuis.

Winnaar in de club is Peter Beentjes 1-2 en 3 en 14 van de 32 tegen 718 duiven

Zelf pak ik de volgende prijzen 4-5-12 en 9 van de 22  In het Rayon tegen 3401 duiven 16-17-34  enz. 13 van de 22. Mijn 3e duif is weer ’n getekende en volle broer van mijn “17”.

Broer Peter pakt de 8 en 11 plaats

Hierna is het wachten op Tours en dankzij alle moderne media weten we dat je rond 14.30 uur moet zitten. Plots de telefoon broer PETER, ik draai op “28”. Super 1e melding Heemskerk. Zelf ben ik op “38”de 2e melding in Heemskerk dus de broertjes Nijman konden elkaar feliciteren. Hierna pak ik er toch rap 6 achter elkaar en uiteindelijk mis ik nog 1 om 19.00 uur
Grote winnaar Peter Nijman 1e  tegen 302 duiven. Dit doet hij met zijn 020 duivinnetje 2e getekende. Dit duifje komt uit ’n doffer van Martin van Zon x de vale 69.  In het rayon 3e. Afdeling tegen 6721 duiven 4e en teletekst

Zelf pak ik de 2e-7e-8e-13e-14e-19e enz. 11 van de 22 in de prijzen Rayon tegen 1290 duiven 7e-22e-25e-43e-44e-68e-129e enz 12 vande 22. Afdeling tegen 6721 duiven de 43e

Voorop mijn 1e getekende het vale duivinnetje ‘173’, haar 4e prijs op de dagfond 8e-1e-15e en 2e in de club tot nu toe. Komt uit de ‘33’van Steef Duijn x duivin van Martin van Zon.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten