zaterdag 30 juni 2012

Hoge snelheden


Hoge snelheden.

De kippen zaten nog op stok toen vanmorgen de telefoon ging. Cor onze andere lossingsverantwoordelijke aan de lijn. De mannen in Soissons waren al wakker gemaakt  en begonnen alvast met de voorbereidingen. Snel het weerbericht bekeken en gelijk weer met elkaar in gesprek….niet te vroeg lossen. Voor 8.00 uur toch wel wat inversie en waarom dan eerder lossen? W. de. B. uit Afdeling 5 was ook al vroeg wakker en zenuwachtig. De oude van hun waren al vroeg los en of we al wisten hoe laat we met jonge duiven los gingen. Nou heel simpel, niet te vroeg dus niet om 7.00 uur of 7.30 uur en ook geen 8.00 uur. Rond 8.30 is vroeg zat, geen inversie, beter zicht en warmer. Onbegrijpelijk ze kwamen door ons in de problemen, nou ga je zelf lekker eerder los, gaan wij vanaf 9.30 uur. Uiteindelijk hebben we ’n prachtige snelle vlucht gekregen, geen verliezen en in ’n mum van tijd zijn de prijzen verdiend. Ook de oude kwamen hard en heel goed door en wederom staat het concours maar heel kort open en niets kwam doorelkaar!  Vergelijk de concourstijden maar eens met andere afdelingen.  Helaas was niet alles rozengeur < o.a. Duffel niet kunnen lossen,  ’n ander Afdeling wel op Duffel  >, dat vraagt om uitleg en die gaat er ook vast wel komen.

Terug naar de duiven, mijn jonge duiven kwamen goed af en wilde zo graag naar binnen dat ’n drietal de antenne hebben gemist. In 16 minuten 21 van de 22 thuis en ik heb in de uitslagen gezien dat ik niet de enig ben en dat het nog stukken beter kan. Ik heb ’n duifje goed aan de tijd en ook  ’n getekende dus we konden met ’n gerust hart op Soissons gaan wachten. Plots een duif, een jaarling doffer en ook mijn eerst getekende, zo snel had ik ze niet verwacht en wat kwamen ze rap. 2 prachtige vluchten. Leuk? De volgende vlucht mag er best weer eens een worden van 1200/1300 meter. Vanavond de uitslag en de foto’s






Winnaar bij de jonge duiven Gerrie Lotterman
Winnaar bij de oude duiven Piet van Vuuren
Mannen helemaal top en reden tot lachen!

Zelf, jonge duiven 10-11-12 in de club. Rayon tegen 3446 duiven 36-38-48 en 13 van de 22 in de prijzen.
Oude duiven in de club 3e-12e-18e-23e-29e-33e-43e etc. Rayon tegen 1507 duiven 19e-42e-57e-67e-77e-89e etc 

Bij mijn oude pak ik mijn 1e getekende de '144' volle broer van mijn '17'
vervolgens de '17' zelf, 3e is mijn '26'duivin, de 5e duif is de '146'nestligger van de '144''.

Bij de jonge duiven een dochter voorop uit 'Steffie' de '031, vervolgens mij mijn 2e getekende '036' volle broer van mijn '17'. Helemaal top, redelijk vroege duiven en getekende en dan ook nog uit mijn topkoppels. (Zwarte 71 x Steffie en de '30'x '42'de 1e npo Bourges duivin)

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK