woensdag 15 mei 2013

Morlincourt vrijdag inkorven!!!!!


Wijziging….let op….wijziging

Morlincourt wordt vrijdag inkorven en zondag vervlogen!

Het bestuur heeft in samenspraak met de lossingcommissie besloten Morlincourt 1 dag later te vervliegen. De vooruitzichten voor a.s. zaterdag zijn zeer SLECHT en we weten bijna zeker dat we hierdoor zullen moeten uitwijken naar de zondag ( naar het zich laat aanzien iets betere omstandigheden). Omdat we de duiven niet extra en onnodig langer dan 2 dagen in de mand willen hebben zijn we tot dit besluit gekomen. Dit besluit is nu reeds genomen omdat het e.e.a. ook met de vervoersbedrijven geregeld moet worden.
 
Vanmorgen vroeg is er telefonisch contact geweest en zijn we tot dit besluit gekomen en dat gaat echt niet zo van, 'laten we dat maar even doen'. Neen, alle vooruitzichten zijn gewoon slecht en dichterbij gaan staan is ook geen optie, wel het wachten en lossen op zondag. Dan zitten we inmiddels op 3 nachten mand en ook de zondag is niet echt goed en dan zouden we zomaar naar de maandag moeten...  Nu gaan we vrijdag inkorven voor de zondag en mocht dat niet los kunnen, hebben we dus de maandag en omdat het 2e pinksterdag is, voor de meeste 'n vrije dag. 
Je wordt hier niet vrolijk en blij van maar regeren is vooruit zien 



Ik ga maar niet verder speculeren over het weer, de beslissing is genomen en hopelijk hebben we het aan het rechte end. Belangrijker is de vraag wat geven we mee? De dagfondploeg (de doffers) blijven thuis en dat kunnen er ’n stuk of 10/12 zijn, de duivinnen gaan indien 100% in orde WEL MEE.  Hoe kleiner je hok hoe moeilijker het zal worden om je ploeg te splitsen, al zijn er ook die vertellen ‘ik kijk nergens naar, ze gaan allemaal mee’.  Ik manage mijn hok op mijn eigen wijze en verdeel altijd mijn kansen. Het Afdelingsbestuur zal ook vasthouden aan de datum voor komende week betreffende Orléans en Nijvel.  Waarom ik dit schrijf mag duidelijk wezen, nadenken wat je dit weekend gaat doen!

Dan nog iets wat ik wil delen. Afgelopen week kreeg ik ’n mailtje van ’n Belgische duivenliefhebber, ook ’n liefhebber die zijn duiven het liefst puur natuur wilt houden. Zijn duiven trainen fantastisch maar van de vluchten net iets te laat maar wel dicht op elkaar.  De duiven zitten ’n beetje met de bek open en te gapen, enfin naar de dierenarts…..en ze hebben luchtpijp mijt.  Ik heb 40 jaar duiven en er nog nooit van gehoord.  Nu kennen wij luchtweg problemen ( nattigheid, koude, tocht etc.) en dan gaan we massaal aan de medicijnen, en soms is dit de enige uitweg en helpt vaak. Maar luchtpijp mijt is ’n kleine parasiet(spinnetje) wat in de bek kruipt en die moet je bestrijden!  Je moet het probleem bij de kern aanpakken.  Nu kun je op internet heel veel opzoeken en dat doe ik dan, maar ik toog ook naar de dieren speciaalzaak ( Mart van Someren) wat die zou dit moeten weten met al die diversiteit aan vogels die daar verkocht worden.  Nu, Mart wist het precies te vertellen en dat bepaalde soorten er meer last van hadden en liet mij ook ’n paar vogels zien die zichtbaar aangetast waren. Postduiven zijn ’n stuk groter dan ’n kanarie en zullen er niet direct aan dood gaan maar presteren ho maar! De oplossing is simpel, paar druppels ivermectine 0.12% in de nek, stuit en onder de vleugels. Gelijk geen last meer van luis en van die voor mij tot gisteren totaal onbekende mijt. Voor de goede verstaander mijn duiven hebben er geen last van maar het verhaal vond ik de moeite waard om te delen!
Vrijdag het laatste nieuws over de vooruitzichten...............
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten