zaterdag 4 mei 2013

Wovertem en wat na mijmeringen

Peter Jonker, winnaar van Wolvertem in P.V. Heemskerk en schitterde 3e plaats in het Rayon

Zo, wat gingen ze hard! De snelste van het rayon vallen zoals verwacht aan de oostkant op de verste afstanden. Uitgeest pakt ze top en zo hoort het ook, speciaal de  mannen Tandem Rodenburg gefeliciteerd. 1-2-4 en wat ’n serie slechts 1 miste zijn prijs. Grote klasse.

In Heemskerk zijn het de Vitesse mannen (ook wat oude club betreft) die de prijzen pakken. Peter Jonker heeft zich prima gerevancheerd en heeft ze nu duidelijk weer op scherp staan en gaat met de eerste plek aan de haal. Van Harte Peter!

Wat me zelf betreft eerst maar positief beginnen, alles thuis 57 mee, eentje is niet over de antenne gelopen, 55 binnen 30 minuten en 1 duifje 10 minuten later. Duiven zien er goed uit en hebben dan ook geen echte inspanning hoeven te doen. Ik heb er zeker ook ‘n 10 tal uit de verkeerde hoek zien thuiskomen, uit het binnenland en hopelijk hebben die wat geleerd, verder kwamen ze gewoon super aan en vielen prachtig. Ze hadden gewoon 1 minuutje eerder moeten zitten maar die scherpte ontbrak en ook het gewicht van mijn duiven zal niet in hun voordeel geweest zijn maar goed dat is inherent aan mijn voer systeem. Maar ik had gewoon ’n duif moeten pakken dus tevreden absoluut NIET. Op  bijna de verste afstand met zuiden wind moet ik toch eerder en veel meer duiven pakken. Klaar uit.

Uiteindelijk valt de schade (voor de kampioenschappen )wel mee. Mijn eerste duif is er 1 van de bovenste 25 en mijn 3e is ’n getekende. In de club 17-19-31 enz. Rayon tegen 3201 de 45-47-91 en 19 van de 57 in de prijzen.

Ik heb toch nog wel ’n blik geworpen op de rayon uitslagen. In rayon A is het Den Helder wat de klok slaat. Gekende namen op de voorvlucht, die ze echt goed hebben gekregen, worden helemaal onderste bovenste gevlogen.  Ook in ons rayon zie ik in Haarlem en Zandvoort het zelfde probleem. Duivensport je kunt nog zo je best doen en toch soms onbegrijpelijk en vaak gelukkig ook heel logisch. Hier put je dan weer wat moraal en moed uit, we gaan poetsen, scherp blijven en vooral geen gekke dingen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk