zondag 26 mei 2013

The Day After


The Day After,

Zondag 26 mei, zo laat ik eerst maar eens vertellen dat ik opgelucht ben dat de vluchten goed verlopen zijn. Ik heb diverse positieve mailtjes  ontvangen die ik graag deel met Arie en Cor, mede lossingsverantwoordelijken en uiteraard met het bestuur van de Afdeling. Het was deze week ’n staaltje’ teamwork’. Resultaat redelijk vlot verlopen concoursen en geen verliezen.

Uiteraard gaan de felicitaties uit naar de combinatie de Boer & Mens, die de snelste pakte op Nijvel ( wederom met de ‘75’ ‘n super duivinnetje gekregen van Peter Beentjes.) Op Morlincourt onze eerste dagfond vlucht pakt Sam de Jong de 1e plek met ’n mooie tijd. Beide mannen van harte gefeliciteerd.

Hoe ging het dan bij me zelf en broer Peter. Voor Orléans had ik ’n groepje van 20 duiven uitgezocht, op 1 jaarling doffer na, allemaal oudere duiven.  Deze duiven voelden goed aan en ondanks de slechte vlucht vorige week zagen E.J. en ondergetekende het met vertrouwen tegemoet. De ploeg voor Nijvel was voor ons gevoel ‘minder’, iets te licht, zeg maar net niet, maar ja we hebben ons wel meer vergist. Deze keer dus niet, ze kwamen duidelijk heel veel tekort. Wanneer  je broer Peter aan de telefoon krijgt en hij heeft er 8 voor je potje, dan weet je genoeg! ( in de club Nijvel tegen 437 duiven 4-6-10-14-19-23 enz. Rayon tegen   1740 duiven 13-19-31-23-47-58 enz) Niet veel later had ik broer weer even aan de lijn met de mededeling dat ze bij mij in ieder geval wel thuis waren maar dat er op en na 13.00 uur nog steeds veel duiven over kwamen. Peter had ze zelf ook nog niet allemaal thuis, dus wat we zagen kon onmogelijk Morlincourt wezen. Je probeert je moed in te praten. Niet veel later belde ik opnieuw en op het zelfde moment zag ik ’n duif aankomen knijpen en dat kon niet missen, dat moest er eentje zijn. Gelukkig volgden ze elkaar redelijk snel op en blijkt ik voor de 3e plek te gaan in de club. Morlincourt 316 duiven 3-9-10-18-15 enz. Rayon 1487 duiven  12-37-39-72-73 enz en 11 van de 20 in de prijzen) Mijn 2e en 5e duif zijn getekende en over het resultaat kan en moet ik best tevreden zijn. In het rayon zag ik dat de mannen die er horen te staan, het ook waar maakten. Gerard Tervoort, de eerste in het Rayon. Grote klasse maar ook Ron van Rijn pakt ze best en bijna allemaal in de prijzen en aan de kop. Maar er waren er meer in onze rayons van de afdeling die lieten zien dat het wel goed zat.

In het koudste voorjaar van de laatste decennia, duiven spelen uit ’n open ren is natuurlijk ‘gekkenwerk’ en wanneer je dan ook met je voer zoekende bent omdat je merk voer failliet is gegaan, dan moet ik dit kleine succesje deze week maar koesteren. Het ene probleem kan ik oplossen en op het andere zal ik geduldig moeten worden.  Het mag van mij snel zomer worden, van wie niet trouwens!

Donderdag inkorven voor Soissons en die jaarlingen zullen toch ’n keertje 2 nachten mand moeten hebben, dus we gaan (bijna) de gehele ploeg klaar maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten