zondag 19 mei 2013

The Day After


The Day After,

Winnaar in onze club werd Henk Beentjes maar Henk werd ook de grote winnaar in het Rayon tegen 2800 duiven en pakt zijn 2e duif op de 3e plek. Dus 1 en 3 tegen 2800 duiven! Dan te bedenken dat Henk donderdag met zijn duiven voor de vaste deur van het clubgebouw stond en vrijdag avond het stoom nog uit zijn oren kwam. Zijn sportieve revanche heeft hij genomen. Henk van harte gefeliciteerd!

Vriend Steef Duijn pakt keurig de 2e plaats en dat is ook goed voor de 2e plaats in het rayon. Piet van Vuuren gewoon weer de 4e plaats in de club en rayon en broer Peter pakt de 5e plaats in de club en dat is weer goed voor de 6e plaats in het Rayon. Onze club pak dus alle kopprijzen in het rayon.  Jan Vogelzang pakt er 8 van de 10 in de prijzen en dat is gewoon top en wil ik graag even vermelden.  

Zelf zakte ik compleet door het ijs en dat met 53 mee!  Zaterdagmiddag even 16.00 uur  belde ik Martin van Zon om te vragen hoe de duiven afkwamen en dat beloofde niet veel goeds. Nog even dacht ik ‘zij hebben 2 uur eerder gelost en die van ons zijn super vertrokken’ dus wie weet. Broer peter draaide om 17.06 en ik pas 15 minuten later en dan weet je het wel……………. Goed ik sta weer met beide benen nog steviger op de grond, nou zeg maar modder en lik mijn wonden. Het klassement kunnen we vergeten en we gaan maar proberen ’n keer ’n mooie uitslag te maken.

Wanneer ik zo op de Compuclub kijk mogen we als afdeling helemaal niet mopperen. Misschien wel de kortste concours duur en de minste duiven achter. Zoals vaak heeft Jantje alles thuis en Pietje mist er nog ’n paar en waarom?  Ook vraag je je af wat ging er mis, waar was de storing? Zonnevlam uitbarsting? En waarom kwamen mijn eigen duiven ook nog eens zo verrotte slecht naar huis en die waren en zijn echt wel gezond.  Ook dit hoort bij duivensport maar ik kan er slecht tegen en dan rest mij niets anders dan poetsen………………….  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK