zondag 10 juli 2011

The Day After
Ik heb toch wel ’n beetje nagenoten van de totaal onverwachte hattrick in de club, waar mijn “jonkies” voor hebben gezorgd. Zondagmorgen vroeg had ik Erwin Paap van Paap & Paap uit Zandvoort aan de lijn, die ’n dubbele hattrick op Rayon niveau scoorde. Geweldige prestatie op ’n vlucht met ruim 4000 duiven en wind in de rug, normaal gesproken bijna niet mogelijk en Erwin vertelde “ze kwamen ook nog uit de verkeerde hoek”. In ieder geval ’n top prestatie waar je heerlijk van kan genieten. Ook heb ik op mijn klompen kunnen uitrekenen dat ik mijn leidende positie 'Totaal Oude Duiven’ kwijt ben geraakt aan vader en zoon Martens, die ze dit jaar opnieuw geweldig pakken. We hebben nog 2 vluchten te gaan en het is heel simpel, ik moet gewoon 2x voor de mannen zitten en daar gaan we hard aan werken. De duiven zagen er zondagmorgen prima uit, goede mest en dons en toch heb ik besloten ze niet te laten trainen in de ochtend. De middag training stond wel op het programma en hierna mochten ze, in de tuin, lekker badderen. De jonge duiven gaan altijd maar 1x per dag los, zo ook vandaag en trainde prima, maar ja alles zit ook wel mee, mooi weer, gezond, geen achterblijvers en dan willen ze ook wel vliegen. Toch zie ik al wat grotere veertjes dus het dek begint nu wel los te komen, het is dus zaak ze gezond te houden want ze moeten toch nog wel ‘n 3x mee. Komende week zal ik ze weer de nodige keren wegbrengen, blijven ze mooi in ’n ritme en zal het de rui wat afremmen. De focus zal toch grotendeels gericht zijn op de oude duiven, op de 7 dagfond doffers na zal ik alle overige duiven gaan voorbereiden op Nateuil. Indien de weerberichten goed zijn en uiteraard ook de duiven, zullen de meeste ongetwijfeld meegaan. Maandag eerst weer even op controle bij de dierenarts. Voor de oude duiven zal het de laatste keer zijn, want na Argenton zit het  seizoen erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK