maandag 25 juli 2011

The Day After
Ik moest het vandaag allemaal even laten bezinken en dan bedoel ik niet die enorme bak water van zondag die ik zelf en uiteindelijk ook de duiven over zich heen hebben gekregen. Als je terug kijkt, krijg je nog meer respect voor je duiven omdat ze door dat ‘hondenweer’ thuis gekomen zijn. Zondag avond had ik toch ’n katterig gevoel, alles eraan gedaan en dan toch niet van voren en vlot achter elkaar en ook nog de nodige duiven niet thuis. Vanmorgen zijn ze nagekomen op mijn oudste en beste duivin na, ontzettend jammer maar we moeten door en wie weet. Belangrijker is dat ik hier weer een les uit leer, wil je op het einde ook kopspelen moet je wel zorgen dat ze beter in de veren blijven en de forme naar achter wordt geschoven. Dit jaar was mijn doel het programma oude duiven te spelen met de nadruk op de dagfond. Over het laatste onderdeel ben ik niet echt tevreden maar belangrijker is te leren van je fouten. Over 19 oude duiven vluchten hebben de duiven het beste gepresteerd in het Rayon B van Afdeling 6. Opnieuw (ook in 2010) 1e onaangewezen en 1e aangewezen oud. 1 rayon overwinning, diverse keren er vlak bij, winnaar Parijs Prijs, 1x teletekst. Ben dus gewoon dik tevreden, maar het kan altijd beter. Meer kop, meer series, hogere prijspercentages of te wel betere duiven. Voor dit jaar had ik te kort aanvulling en daarom heb ik mijn jonge duiven dit jaar niet verduisterd, alles puur natuur en alleen goed opleren bij mooi weer. Ook de natour was vorig jaar bijna ’n nekkenbreker dus dit jaar probeer ik op ’n paar vluchtjes  te pieken en de duiven absoluut niet meer tot het gaatje te laten gaan. Hopelijk deze week beter weer want dan kunnen de jongen weer mee……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk