zaterdag 2 juli 2011

Soisons    Peter Nijman wint 1-2-6 in de club

Peter wint met overmacht  en pakt de 1-2-6 plek met op zijn hielen Erwin Paap op plaats 3-7-8 op de 4e en 10e plek Steef Duijn en uiteindelijk zijn de 5e en 9e plaats voor me zelf.
De winnende duif van Peter is ’n zomerjong van 2010. De’020’’n duivinnetje uit bak 19.( Bak 19 doffer Martin van Zon x vale 67 duivin). Peter zijn 2e duif is ook van 2010 de 002, wederom ’n duivinnetje, deze komt uit bak 12. (Bak 12 doffer Geert Munnik x mijn topkweekster “Steffie” uit de 43x15 van Steef Duijn).





De duiven gingen om 7.00uur los  en moesten zo’n 363 km overbruggen met stevige noord/westen wind. We hadden ’n snelheid van zo’n 1200mtr ingeschat en de allersnelste halen dat dan ook net. Bij mezelf kwamen ze niet aan ’n touwtje en ook gewoon niet rap genoeg. Gelukkig pak ik wel mijn bovenste van de lijst. Het kan ook niet alle weken feest zijn en met die 5e plaats moet ik gewoon tevreden zijn meer zat er vandaag niet in, geen gekke dingen doen, ze zijn gezond maar waren gewoon niet scherp genoeg, letterlijk en figuurlijk!

De jonge duiven gingen om 8.30 uur los, 10 minuutjes na de lossing van A. Ik zal wel gek wezen maar wat mij betreft kan je ze dan net zo goed tegelijk losgooien, want die van mij kwamen uit de koppels die door gingen en die zijn dus van A. De jonge duiven zijn nog niet gechipt dus ik kan tijden opnoemen wat ik wil, maar weet voor mezelf dat ze mooi op tijd waren en dat ik er rap 34 van de 35 thuis had en de laatste kwam om 13.30 thuis. Naar mijn idee en prachtige africhting, de Afdeling respecteert de afgesproken einddatum, dus wat de ‘jongen’ betreft alleen maar winnaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk