maandag 18 juli 2011

The Day After
Zondagmorgen vroeg snel even uit het raam gekeken of er misschien ‘n ‘jonkie’ op de klep zat, nou mooi niet. Nadat de oude duiven los waren geweest, viel er rond 9.30 uur ’n jong duifje op de plank, het weer was goed dus ik had het gevoel dat er wel meer zouden kunnen doorkomen. Zondag tegen de avond viel er nog 1 op de plank en staat de teller nu op 27 van de 35 thuis. Er zullen er wel wezen die ze beter thuis hebben gekregen maar ik heb ook genoeg berichten gehoord, waar nog  50% onderweg is!  Mijn conclusie is dat de duifjes dus niet in de buurt zitten en vraag me af of er nog wat door gaat komen, we zullen het de komende dagen wel zien. We gaan de duifjes, bij mooi weer, wat oefenvluchtjes geven om wat vertrouwen te krijgen en bij goede weersomstandigheden gaan ze vrijdagavond mee. Voorzichtigheid is wel geboden want het is mijn toekomst.
Zaterdag vliegen we onze laatste oude duiven vlucht en het is ook gelijk de afsluiter van de Dagfond. We gaan er zo’n 24 klaar maken voor Argenton en er blijven zo’n 16 duiven thuis. Hier zitten  5 snelle duivinnen en ook ‘n 4 tal ‘goede ’ Midfond doffers bij, deze gaan niet meer mee, maar ook 7 echte ‘koekenbakkers’ blijven thuis, want daar ga ik niet op zitten te wachten. We gaan proberen een mooie prestatie neer te zetten om zo misschien nog ’n paar plekjes te stijgen in het Dagfond Kampioenschap ( het staat allemaal ontzettend dicht bij elkaar) en om uiteraard het kampioenschap OUD te prolongeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel