zaterdag 9 juli 2011

hattrick op Meer en tegenvaller op Tours

Het is ’n lange zit geworden, vanmorgen gewoon vroeg uit de veren om de 15 zomerjongen en de kweekduiven te verzorgen. Veel meer duiven zitten er niet thuis, op ’n paar “oude” thuisblijvers na. Mistroostig weer met ’n grijze sluier motregen dus maar eens achter de laptop plaatsgenomen en jawel onze afdeling(Tours) is als eerste los. Gelukkig gaan ’n uurtje later meerdere afdelingen los want anders ga je nog twijfelen aan de deskundigheid van de verantwoordelijken. Vervolgens maar eens kijken of er al meldingen zijn van Barcelona en Montpellier en jawel vanmorgen vroeg in Amsterdam Comb. Boogaard en Bruggeman uit Assendelft respectievelijk de 1e en 6e nationaal Barcelona!!  Wat opviel is dat er veel duiven aan de kust kant vallen, regen en wind bepalen, maar het is wel knap en leuk vroege duiven in onze regio(Afdeling). Op Montpellier hebben ook mijn clubgenoten mee maar tot 11.00 uur heb ik er geen kunnen vinden op de melding lijsten. Marcel Tromp pakt wel gewoon weer ’n vroege, rond de 45e plaats Nationaal, de Heemskerker Tonny Mooy 25e Nationaal en Bert Hoogeboom rond de 200e plek(wederom de ‘88’), maar wat komen ze traag door!!!  Marcel Tromp pakt ook om 9.30 ’n duif van Barcelona (111e Plek)en tijdens ’n telefoontje met hem valt zijn 2e(even na 11.00uur).
 In de andere sector(Montpellier) gaat het wat sneller en daar is Arjan Beens voor mij opnieuw de smaakmaker voor 11.00 gewoon al 15 van de 18 in de wekker. In Heemskerk begint het om 11.00 uur wat open te trekken misschien gaan er nu wat duiven doorkomen en gaan ook de jongen misschien los, we wachten voorlopig maar even af. Ondertussen vraag ik me af, hoe hard zullen ze gaan van Tours?
Los om 14.10 in Meer!( zal men wel weer ’n plausibele reden voor hebben) 10 minuutjes eerder 1400 uur Rayon A, dus de hele mikmak kon doorelkaar heen thuis kunnen komen. Dat gebeurde dus ook!  De duiven van Tours kwamen grotendeels door de  jonge duiven van Rayon A aan en gewoon bij mij te laat, binnen 15 minuten meer dan 50% thuis, maar ik ben en mag niet tevreden zijn. Ik en mijn duiven hebben het gewoon niet op die dagfond  “waai” vluchten, gelukkig kwamen ze verder super af en in ’n mum van tijd waren ze allemaal weer thuis. Na mijn 12e oude TOURS duif, kwam het 1e jonge duifje aangesneld met in zijn staart nog ’n Tours duif en ’n paar invliegduiven, in ruim 2 minuten draai ik 6 “jonkies” en bij het melden blijk ik de “vroegste ”tijd in de club te hebben.
Gelukkig zijn het wel 2 vluchten geworden, die ondanks de slechte weersomstandigheden in de ochtend, geweldig goed naar huis zijn gekomen. Ik maar ook vele anderen zouden het prettig vinden als de duiven van B niet in de staart van A zouden komen te zitten. 10 minuten tussen de lossingen A en B is gewoon te weinig. Verder natuurlijk complimenten want er zijn geen verliezen.
TOURS, wordt gewonnen door Ans Vogelzang ’n mooier cadeautje op je verjaardag kan je niet krijgen. Ans en Jan van harte! Zelf pak ik de 5-6-11-15-16-20-21-22-23-23 en 10 van de 23 in de prijzen (in 25 minuten 18 van de 23 thuis)
MEER, 600 duiven en 20 deelnemers wordt gewonnen door mijn zwarte ‘72’, opnieuw ’n eerste prijswinnaar uit mijn ‘zwarte 71’x Steffie, beide duiven gekweekt door Steef Duijn.
Verder ’n top uitslag 1-2-3-5-7-8-12-20-22-30-35-40-41-43-44 enz.(19 van de 35 prijs) en alles thuis. Steef duijn pakt de 4e en 11e plek (en 17 van de 30), broer Peter de 6e (en 15 van de 31), Peter van Breemen de 9e en de 10e plaats is voor Erwin Paap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel