vrijdag 8 juli 2011

Tours, 16 duivinnen en 7 doffers mee, in de club nog maar 105 duiven en dus 27 prijzen.
Sint Job in het Goor,  zelf heb ik 35 jonge duiven mee, ook nog 6 weduwduivinnen en 11 weduwnaars, deze kunnen nog mooi  even ’n trainingsvluchtje afwerken. Volgend weekend moeten zij voor de punten gaan zorgen op de laatste Midfondvlucht en kan zo’n tussendoortje geen kwaad. Normaal gesproken zullen deze ingespeelde oude duiven bij de vroegste zo niet als eerste kunnen arriveren op mijn hok en trekken ze misschien ook nog wat jong spul naar beneden. In de club zijn er 600 duiven mee. Hopelijk zit het weer mee en krijgen we ’n mooi vluchtje. Het jonge duivenspel heeft dit jaar geen prioriteit, de meeste hebben al meer dan 5 pennen gegooid maar nog geen dek. Als voorbereiding hebben ze 2 container africhtingen gehad waarop ik er 1 ben kwijt geraakt. Deze week heb ik ze meerdere malen gelost op zo’n 25 kilometer en zaten de meeste al  keurig  in het hok en de rest ligt dan in de tuin te badderen in de waterbak. Ervaring  en vertrouwen opdoen en trek naar het hok krijgen, dat hoop ik ermee te bereiken en ook om zo zaterdag er toch ’n paar in de prijzen te pakken. Op Tours heb ik ’n mooie ploeg mee, de meeste hebben ook al Chateauroux gehad en ’n enkeling is nieuw in de ploeg. De voorbereidingen op de dagfondvluchten zijn bij mij altijd gelijk en ik ga altijd uit van het zwaarste scenario, dus alleen duiven mee in topconditie. Ik heb mijn best gedaan en het is verder weer aan de duifjes. Morgen meer……….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel