zondag 24 juli 2011

Sam de Jong pakt de 1e-3e-5e-6e-8e op Argenton

Iedereen blij want zaterdag zijn er geen verliezen geleden bij de jonge duiven. In ons Rayon domineerde de Heemskerkse verenigingen met als grote winnaar Sjaak Weel. Opvallend was wel dat in ons Rayon de prijskamp 20 minuten open stond en in de andere Rayons amper 10 minuten en zo zie je maar dat met 10 minuten eerder of later lossen je ’n geheel ander verloop kan krijgen. De afdelingen die zaterdag hun dagfond vluchten lieten doorgaan laten toch ’n traag verloop zien, Zeeland ruim 70 minuten, Brabant 2000 ruim 90 minuten, Afdeling 5 bijna 60 minuten en Afdeling 12 toch gauw bijna 2 uur en het weer werd alleen maar slechter. Goede beslissing om zaterdag niet te lossen maar wat nu? Hopelijk hoeven we niet de hele zondag zitten te wachten wat er besloten gaat worden en nemen ze ’n verstandige beslissing.
Inmiddels even over negen uur, tot mijn stomme verbazing zijn we los!! Ja, in Frankrijk is de vluchtlijn goed, BelgiĆ«  is de kust redelijk maar in Nederland is die laatste 150 km……??? Laat in de middag hopelijk meer nieuws en hopelijk positief
Tering wat ’n slechte vlucht voor mij . In de club is Sam de Jong  de grote overwinnaar,  5 duiven bij de eerste 10 en ook in het Rayon kopprijzen, samen met Steef Duijn die ze ook buitengewoon goed pakt, zelf zit ik 9 en 10 en draai er slechts 8 van de 22 in de prijzen  en geen een getekende. Ik baal als ’n stekker en dit moet en gaat volgend jaar anders. In de club is Sam 1e onaangewezen en Steef 1e aangewezen, zelf pak ik op beide disciplines de 2e plek. De ‘689’is wel duifkampioen dagfond geworden, maar ook de 3-4-5-9-12 enz. plekken zijn voor mijn duiven. Sam nogmaals proficiat, gewoon grote klasse!
Het goede nieuws voor mezelf is dat ik voor het 2e jaar opnieuw 1e ben geworden TOTAAL OUD onaangewezen in het Rayon. Het seizoen zit erop, op de dagfond had ik graag wat meer vroege duiven gehad, maar over het gehele oude duivenseizoen ben ik dik tevreden. De jonge duivenvluchten doe ik mee voor spek en bonen, al gaat dat tot nu toe redelijk maar ook hier zal ik mijn Waterloo vinden op de laatste vluchten en op de Natour zal ik wat zomerjongen spelen. De druk is van de ketel en het is mooi geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk