maandag 1 augustus 2011

The Day After,
Vanmorgen de duivinnen bij de doffers gelaten, 3 koppeltjes heb ik opnieuw moeten zetten en dat geeft zo einde seizoen geen enkel probleem meer. Morgen mogen ze lekker ’n dagje gezamenlijk los en dan gaan we de komende tijd eens kijken welke ik ga doorspelen op de Natour.
Het jonge duiven seizoen zit er op en de duiven zijn gelijk door de stofkam gehaald. De 6 jonge doffers van de 1e ronde die mogen blijven kunnen alle kritiek weerstaan. Van de zomerjongen zal ik er ook wel minimaal 2 overhouden en deze 8 aangevuld met mijn 4 beste oude doffers, komen op ’n nieuwe afdeling en worden mijn doffers voor de Vitesse en Midfond vluchten in 2012.  Ook bij de jonge duivinnetjes zit prima materiaal, hier heb ik er al 13 van uitgezocht en van de zomerjongen zullen er ook nog wel ’n paar mogen blijven. Uiteindelijk is het de bedoeling 24(oud en jong) vliegduivinnen over te houden. Bij de selectie van de jonge duiven kijk ik allereerst naar de bouw, vleugel en oog. Prijsvliegen is mooi meegenomen maar is niet van doorslag gevend belang. (dit seizoen moet je al blij zijn dat ze thuiskomen en ik hoop oprecht voor de mensen die ze de laatste 2 Midfond vluchten willen spelen, dat onze ‘losser’ niet gaat zorgen dat hij ons van alle duiven verlost) Deze week de zomerjongen nog wat beter africhten zodat ze vrijdag mee kunnen want ik wil ze wel minimaal 5x in de mand gehad hebben. Klus genoeg de komende dagen want ook de hokken moeten maar weer eens uitgemest worden……… en dat doe ik maar 2x per jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten