zondag 21 augustus 2011

Strombeek, Duffel, Nijvel, St Job…………………
Kolder in de kop, is het eindelijk ’n keer mooi duivenweer, zijn de duiven om 1100 uur nog niet los! Waarom? Dat weet je alleen als je achter je computer gaat zitten en her en der informatie ophaalt. T.V AT5 wist te melden dat Strombeek en Duffel gisteravond ‘dicht’ waren en er door gereden is richting Nijvel. Oh ja ook niet onbelangrijk, men had al besloten met zijn allen naar Strombeek te rijden want er waren teveel duiven waardoor de manden niet allemaal in de juiste wagens stonden, Strombeek dicht dus richting Nijvel. Zaterdagmorgen zijn de wagens van A-B-C-D terug gereden naar St Job. Top punt van communicatie, waarom staat dit alleen op AT5? Waarom blijven E en F wel in Nijvel? Wie beslist dit? Allemaal vragen terwijl we maar 1 ding willen namelijk ’n mooie vlucht. De duiven zijn los om 11.25 uur. Begrijp je het nog? Met zijn allen naar Strombeek, te veel duiven, manden in welke containers? Daarna de bovenstaande soap en nu allemaal weer apart los……hebben ze de boxen natuurlijk wel bij de ‘goede’ vrachtwagens ingeladen. Zal ongetwijfeld ’n helder en duidelijk verslag komen van de Hr. Wijfje en volgende week dan vliegen we Nijvel of….?


Dubbelslag 1 en 2 in de club 384 duiven en 2e en 3e tegen 3124 duiven
Ik schreef al, “we willen alleen maar ’n mooie vlucht” en het werd ’n mooie, snelle vlucht waarop de duiven net niet 1600 mrt maken. Om 12.40 uur zag ik de eerste koppel duiven van Rayon A overgaan, dus 12.50 moest kunnen. Plotseling zie ik 2 duiven als kurketrekkers uit de lucht vallen en zonder ook maar ’n draai vallen ze op de klep en dan weet ik het al, dat zijn de duivinnen! Zowel de oo8 en de ‘26’vallen op 12.50.08. De ‘26’heeft al wat 1e prijzen op haar naam en de ‘008’ de favoriete dagfond duivin van mijn maat E.J  nog niet, dus ben nieuwsgierig wie er als eerste wordt geklasseerd. De duiven komen goed af en binnen 10 minuutjes zijn de meeste thuis. In de club pak ik de 1e en 2e plek maar ook de 4e en 9e. Broer Peter pakt de 5-6-7-en 8 plek. Dus de nijmannetjes hebben ze weer goed gepakt. Broer Peter vorige week net niet de Rayon overwinning en vandaag mag ik revanche nemen maar helaas Henk Widurski zit me net voor. Henk je hebt de snelste, van harte gefeliciteerd!
De ’26’ is ‘n 2 jarige duivin, die in 2010 1e Asduif Vitesse werd in Rayon B. Dit jaar heb ik haar niet op de dagfond gespeeld maar mocht ze de punten op het korte werk pakken. Haar beste 5 klassering dit jaar zijn:
1e Nateuil 2051 duiven. 2e St Job 3124 duiven(1e club) 2e Pommeroeul 1750 duiven (1e club). 12e Morlincourt 2302 duiven (3e club) 20e Nijvel 3441 duiven (6e club)
De ‘9008’ is ook ‘n 2 jarige duivin en liet zich vorig jaar als jaarling zien op de dagfond en was daarom dit jaar voorbestemd om deze vluchten af te werken. Ze was niet mijn beste duif maar pakt toch 5 prijzen op de dagfond en dan vandaag op eitjes van 10 dagen op ’n snelle, korte vlucht de 2e plaats.
3e St Job 3124 duiven. 28e Chateau dun 2013 duiven. 61e Bourges 1465 duiven. 47e Argenton 960 duiven. 70e Chateauroux 1452 duiven. 331e Orléans 1854 duiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk