zondag 14 augustus 2011

zon en 'n blauwe hemel met wolkjes......

The Day After, prachtige zonnige zondag, als we dat geweten hadden…….
Het jonge duivenseizoen zit er op, voor de “die hards” die er nog genoeg hebben en hun hok niet hebben leeg gespeeld of menen dat ze hun duiven nog niet genoeg ervaring hebben laten opdoen, die kunnen nog 1x vlammen op Ablis (of ’n andere plaats met die afstand). Een vlucht voor de eeuwige roem, want verder doet hij er niet toe. Voor de meeste onder ons en voor veel liefhebbers al ’n paar weken geleden zit het er echt op. Ik kan mij niet heugen dat we zoveel “slechte” jonge duivenvluchten in 1 jaar hebben gehad en prijs mezelf gelukkig de laatste 2 vluchten niet meegedaan te hebben.( al vallen de verliezen wel mee) Gisteren werd er een duifje opgeven, zit in Middelburg (zeeland) en is van 4 weken geleden, even later zit er een duifje in de spoetnik, geen droge veer aan zijn lijfje, zwarte neusdoppen en is ’n achterblijver van Pommeroeul en die heeft echt niet op ’n hok gezeten. Als ik de balans opmaak ben ik er slechts 7 van de 35 kwijt  geraakt maar ik ken “melkers die er ’n veelvoud zijn kwijt geraakt. Maar ook met ’n slecht seizoen heb je ware kampioenen en die verdienen alle eer.
De oude duiven zitten nu allemaal op ’n nestje en de duivinnen zullen wel 1e viool blijven spelen de komende vluchten. Op St Job zaten er 10 van de 13 prijs en komende vlucht kan ik er misschien nog ’n paar extra  inpassen. Zo’n 10 doffers zal ik blijven spelen want die kunnen de laatste vlucht weleens nodig en nuttig zijn. De zomerjongen moeten mee, maar prijsvliegen is voor de meeste ’n utopie en de overige jongen zou ik graag nog ’n paar keer willen meegeven maar dan moet ik toch zeker weten dat het droog blijft. We gaan dus maar weer volle goede moed aan de slag, zal die broer van me toch wel wat meer tegenstand moeten geven……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK