zaterdag 6 augustus 2011

rustig weekend

Vrijdagavond heb ik 14 van de 15 zomerjongen ingekorfd ( 1 was er donderdag zwaar gewond thuisgekomen en daar heb je natuurlijk niets meer aan) In de club toch ’n dikke 300 duiven mee op de africhting. Op Laon zijn er donderdag ook ’n kleine 160 ingekorfd, 42 prijsduiven dus ’n halvering van de week er voor. Vandaag geen stress voor ’n vlucht want op Laon heb ik niet mee, vanmorgen nogmaals door het duivenbestand gelopen en de nodige verwijderd en daarna de overgebleven 21 duifjes los gelaten en gelijk het hok maar eens uitgemest. Het komende half jaar heb ik daar geen werk meer aan. Om 11.15 uur zijn de duiven gelost in Zevenbergschehoek en als je zo naar de lucht keek………?De eerste duiven vallen in Heemskerk om 12.19 en zelf pak ik ’n duifje om 12.21. Wat ik hoorde was dat de oude duiven vlot doorkwamen maar ook bij mezelf waren er rap 13 van de 14 thuis, allemaal met doorweekte neusdoppen. Laon is inmiddels uitgesteld dus morgen meer.
.
Vanavond hebben de prijsuitreiking gehad van het Heemskerkse koppelkampioenschap helaas heb ik weer eens mijn fototoestel vergeten anders had ik de prijswinnaars natuurlijk vastgelegd op de gevoelige plaat. Winnaars zijn Sjaak Weel en Wim Geerlofs geworden, mannen van harte gefeliciteerd. Wij, de 2 Heemskerkse verenigingen zijn druk bezig met fusiebesprekingen en de besturen hebben gemeend hieraan ’n heerlijk etentje te verbinden. De lokale Chinees is hierbij ingeschakeld en heeft ons ’n fantastisch buffet voorgeschoteld. Prachtig mooi zo’n avondje, lekker bijpraten en wat zal het mooi kunnen worden als we in 2012 samen in ’n nieuwe club zitten met zo’n 50 actieve leden wat ’n loeisterke vereniging!  Jullie willen natuurlijk weten waar de gesprekken overgingen, nou dat het vandaag van Zevenbergschehoek gelukkig met ’n sisser is afgelopen en het ongelofelijke en onbegrijpelijke gedrag de laatste weken van de lossingsverantwoordelijke maar ook hoe het anders zou kunnen gaan en de oplossingen.  Gelukkig hebben ze de duiven van Laon vastgehouden en hopen we allemaal dat het morgen beter weer is en het een mooie vlucht gaat worden. Morgenavond misschien meer…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten