zaterdag 27 augustus 2011

nijvel 1-3-6-7-8 in de club

Nijvel, ging om 8.10 uur los en uiteraard die van Rayon A, 10 minuutjes eerder. Uit de informatie van internet wist ik dat ze 1800mtr zouden kunnen maken en zou 10/12 minuten over 10 mogelijk kunnen zijn. Snel naar broer Peter om de duiven te verzorgen en de kleppen open te zetten, laatste ‘instructie’ aan Bert en tot ‘belles’. 14 minuten over 10 vallen de eerste 2 duiven en om 10.21 zitten er 19 van de 21 oude duiven in de klok maar moet het eerste zomerjong nog komen (kan ik beter als vrachtduif meegeven). Tevreden gevoel zeker als Bert belt en de tijd van Peter doorgeeft 10.13.34, want ik wil natuurlijk wel winnen van mijn broer ook als ik ze ’n weekje moet verzorgen! Tot 13.00 uur was het droog in Heemskerk en het was natuurlijk al lang opgevallen dat de duiven doorweekt thuis kwamen. Niet veel later verschijnen de eerste uitslagen op de compuclub en zien we tot onze stomme verbazing dat Haarlem, met deze snelheid en wind van achteren, ons voor zit! In onze club vertelde Rien Kamstra (uit Haarlem) dat toen de duiven arriveerde in Haarlem, het water met bakken uit de Hemel viel en hij 2x droge kleren moest aantrekken. Niks ten nadelen van hun prestaties maar door dit natuur verschijnsel krijg je wel deze gekke verschillen. Rayon A, 10 minuten eerder gelost wordt bijna ingehaald door onze duiven, ook niet normaal. Het is vandaag dus echt ’n spelletje om de kerktoren en dan ben ik niet ontevreden met in de club 1-3-6-7-8-16-19 enz. tegen 291 duiven. (broer Peter de 4e plek met zijn getekende en 12 v.d. 17 in de prijzen) Totaal Heemskerk(rond de kerktoren) 637 duiven 1-4-8-9-11 enz.
Mijn 1e duif is de “23”duivin ’n vaste duivin die elk jaar wel 1 topuitslag maakt, vorig jaar teletekst op Bourges en vandaag de eerste in de club op Nijvel. De 2e duif is ’n doffer en wel de “17”, dit is een zoon uit de ‘42’ en is mijn beste jaarlingdoffer en heeft al 2x de eerste gespeeld in de club. De ‘900’ pakt de 6e plek en de ‘26’ de 8e en dat zijn gelijk mijn 1e en 2e getekende. In het Rayon speel ik de volgende prijzen……23-30-71-74-92 en 17 vd 36 (17 vd 21 oude duiven)       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK