woensdag 3 augustus 2011

Laon en 1e africhting Natour,
Voor Laon ben ik snel klaar, die van mij gaan niet mee! Nu is het niet helemaal eerlijk de slechte vluchten de schuld te geven, want ik heb al eerder aangegeven dat mijn niet verduisterde duiven het einde van de vluchten niet zouden halen. Mede door het slechte verloop van de afgelopen vluchten, speel ik er ook niet ‘n paar, want ook dit weekend ziet het weer er niet goed uit. Het volgende dilemma is de africhting, ik heb nog zo’n 15 zomerjongen voor de africhting en normaal gesproken geef je ook wat ‘ouden’ mee om in te vliegen, maar wat is wijsheid? Na de zoveelste misser, ondanks dat het bestuur er op zou toezien en voorzichtigheid wilde betrachten, heb ik er geen vertrouwen meer in! Ik ben en was altijd al verantwoordelijk voor mijn eigen duiven en zal mijn duiven dit seizoen alleen nog maar spelen wanneer ik er zelf van overtuigd ben dat de weersomstandigheden goed zijn. Dit is ’n stuk relaxter en je wordt ook niet zo’n azijnpisser, neemt niet weg dat ik kritische maar opbouwende kritiek blijf geven. Hopelijk gaat het bestuur evalueren met A.v.D en gaan ze afspreken beter te communiceren (met elkaar en met de leden), minder risico nemen (overstaan en terugbrengen) en kijken hoe we de huidige verliezen van de afgelopen jaren met de jonge duiven kunnen terugbrengen. Makkelijk? Neen absoluut niet, maar niets doen is geen optie.
Laatste bericht van de Afdeling, zelf donderdag 13.30 uur ontvangen
Voor de goede orde laten wij u nog even weten dat we dit weekend gewoon
inkorven op donderdag naar Laon, en vrijdag naar Zevenbergschenhoek.
De wagens zijn voorzien van genoeg voer en water, zodat eventueel Laon
uitgesteld kan worden.
Mocht er dan nog geen mogelijkheid zijn om te lossen dan zullen we bekijken
of we dichterbij kunnen lossen of terugkomen.
Dit is natuurlijk op Zevenbergschenhoek, op zaterdag, ook van toepassing.
Laten we hopen dat de weergoden ons eens gunstig gezind zijn

Verder heeft de NPO, van de Franse Bond, vernomen dat de losplaats Ablis
gesloten is.
Er kan daar niet meer gelost worden.
Als alternatief is gekozen voor Sens, de afstandsverschillen variëren van 20
km korter tot 6 kilometer meer ten opzichte van Ablis.
Zodra dit definitief is zullen wij u op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groeten,
Tiny van Santen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten