maandag 7 mei 2012

The Day After


The Day After

Zo alles maar eens laten bezinken van gisteren. De duiven zijn goed gekomen en dat is nog zachtjes uitgedrukt. De duivinnen zien eruit als of ze niet mee zijn geweest en ook bij de doffers zien de meeste er goed uit. Er zitten altijd van die ‘hakkers’ bij maar ja die schakelen zichzelf uit, die zijn ongeschikt voor 2 tot 3 dagen mand. Ik heb verder geen uitblinkers in de club genoemd, want we zijn er nog niet uit of we de vlucht laten ‘tellen’’.

Dat is ook gelijk het onderwerp, wat gaan we met dit soort vluchten doen? Komende week onze eerste Dagfondvlucht, donderdag inkorven. Stel, slecht weer, niets mee te maken! We gaan willens en wetens rijden. Zaterdag geen vlucht, wachten.  We blijven staan want we zakken anders door onze ‘kritische’ kilometers grens.  Zondag ook prut weer, U weet we hebben afgesproken….maandag lossen kan ook. Dit is natuurlijk allemaal hypothetisch maar kan gebeuren.

Persoonlijke noot.

Ik ben nu voor al 5 vluchten medeverantwoordelijk voor het lossen van de duiven. Het weer zit vanaf de 1e week niet mee en ik kan U vertellen het is ‘n hele klus. Ik kan dit verhaal niet kwijt op het Afdelingsblog want daar hoort mijn persoonlijke mening (nog) niet op. Dit is een sport geworden van ‘oude ‘mannen  met ideeën en regels en kampioenschappen uit het jaar ‘holle’, veranderingen zijn bijna niet door te voeren en ook op het gebied van lossen zijn we qua  regels en afspraken compleet blijven stilstaan. Momenteel is er veel informatie verstrekking en kennis aanwezig die bijna vrijwel altijd uitkomt, vorige week namen we weloverwogen ’n risico wat ternauwernood goed afliep. Zaterdag dachten de Friezen en Zeeuwen dat ze het licht hadden uitgevonden!  Zij zijn niet zo openhartig met een site of een Blog dus denken die liefhebbers daar dat de mannen (lossingsverantwoordelijke) toch wel  zullen hebben nagedacht. Nou ik kan U vertellen van niet, maar goed dat is hun probleem.  Ook op de “praathuis” site wordt oeverloos dom gezwetst en staat vol geneuzel, je ziet dat die mensen gewoon niet goed worden geïnformeerd. 

 Terug,  wat ik niet snap/begrijp, waarom korven we in als we weten dat het niets gaat worden, waarom rijden we een tering end weg en weten we dat we terug moeten rijden. Natuurlijk heb je een programma nodig maar we moeten veel meer indien nodig kunnen afwijken. Desnoods een dag later inkorven of naar een kortere afstand rijden. We hebben de informatie en kennis, we hebben tegenwoordig veel betere en snellere communicatie. Natuurlijk zijn er nog ‘oudere’ onder ons die de communicatie slag hebben gemist. Nou daar vinden we ook wel ’n oplossing voor.  Ook met de vervoerders moet je om tafel.  Het kan anders, het kan beter.

Hier schrijft geen gefrustreerde ‘losser’ maar een  duiven liefhebber, het is niet van deze tijd met de huidige kennis en informatie ‘dingen’ te doen waarvan je weet dat het zinloos is.

Natuurlijk moet je de regels veranderen en kampioenschappen herzien. Om des keizers baard vliegen kan toch niet? Wat dacht je van de gezin situatie lekker 2 dagen voor de kat zijn viool thuis blijven, kom op!

We zullen straks ook wel weer ’n warmte periode krijgen en je kan er donder opzeggen dat we dan waarschijnlijk midden  in het jonge duivenseizoen zitten.  Ik zie mijn geest al dwalen.

 Ik verwijt niemand iets, ik constateer en ik kom hier eind van het seizoen op terug  dan kunnen we evalueren en met voorstellen komen.  Ik zou zeggen blijf het volgen………Heeft U een beter idee, in het belang van de sport, duiven, liefhebber en gezin anno 2012, laat het me eens weten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten