zaterdag 12 mei 2012

De 1e plek is binnen


Het eerste dubbelvlucht zit er op en wat hebben de duifjes moeten werken! Zelf had ik het toch wat ‘lichter’ ingeschat en was verrast door de gaten in tijd, wat zijn de duiven uit elkaar geslagen. Ook lang niet alle duiven zijn overal thuis maar wie weet zitten ze morgen op de klep.

In onze club is Max van Delden de winnaar op Pommeroeul en op Chateaudun mag ik zelf met de eer strijken. We staan dus samen op de foto.


In het Rayon pakken mijn duiven op Pommeroeul de volgende plaatsen tegen 2063 duiven 21-44-45-48-81-84 en 11 van de 21. Broer Peter pakt 3-10-42-49-80-120 enz. Dus de Nijmannen pakken ze wel lekker op de vitesse.

Op Chateaudun onze 1e dagfond vlucht tegen

 1796 duiven pak ik de 8-19-28-37-47-52-82-89 enz. 13 van de 22

 In de afdeling begin ik met de 56e plek en met 11 van de 22 in de prijzen tegen 10198 duiven.

Mijn eerste 2 duiven hebben beide de ‘33’van Steef Duijn als vader, zoon van de ‘15’duivin ( dochter van de ‘late lange vos ’) Mijn eerste duif is een duivinnetje en heeft dus als vader de ‘33’ en haar moeder is een rechtstreekse Martin van Zon, een kleindochter van Hayabusha King .
Ik ben niet ontevreden en hopelijk zitten morgen de laatste op de klep ( 3 doffers kwamen zondag vroeg in de ochtend tegelijk aanvliegen, 1 gewond aan zijn vleugel maar alle 3 in redelijke conditie. Nog 1 zomerjong, 'n duivinnetje maar die komt ook nog wel)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten