zaterdag 19 mei 2012

opnieuw de 1e plaats


Na vorige week op Chateaudun de 1e plek, nu wederom de 1e plaats op Soissons.

Deze keer hebben we de ‘900’niet zien aankomen en dook ze plotseling achter het hok op. Wie weet zat ze te ver of kwam ze uit de Zaan, is eigenlijk ook helemaal niet interessant, ze wint de 1e in de club en daar zijn we (E.J en ik) gewoon heel blij mee.

Er vallen bij mij wel wat gaatjes maar ze kwamen lekker door en mijn 1e getekende de “17” is mijn 3e duif dus doe ik op alle fronten weer lekker mee. Een paar dingen vielen ons wel op, de doffers hebben er een enorme kleunpartij van gemaakt, veel duiven hebben enorme dorst en veel duiven zagen er ‘rommelig’ uit. De laatste 2 constateringen heeft gewoon met de snelheid en wind te maken, dat kleunen is gewoon nog geen ‘forme’. De duifjes zijn allemaal thuis en de ‘nonnen’ mogen er lekker lang bijblijven. Deze nonnen vliegen bij mijn eerste duiven maar er zit geen enkele drang achter en daar gaan we toch even verandering in brengen want naast de klep gaan zitten en gewoon weer 15 minuten wegtrekken daar worden we niet vrolijk van. Dit niet geplande experiment krijgt nooit meer ’n vervolg.

De uitslag in de club 1e en 6e.

In  het rayon begin ik met de  5e plek en  17 van de 31 in de prijzen  tegen 2186 duiven.

In de afdeling begin ik met de  28e plek en 18 van de 31 in de prijzen tegen 12330 duiven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel