donderdag 10 juli 2014

moed houden

Er is ondertussen genoeg geschreven en uitgelegd over het 'rampweekend' alsmede het 'duivenvrije weekend'. Michel Beekman heeft er 'n column over geschreven (staat op zijn site) en hij slaat de spijker op zijn kop. Op de site van Eijerkamp leggen ze code rood nog eens uit, prima die begrijpen het ook reageert men positief over het door ons genomen besluit, het vrijdag in België eerst rustig te bekijken.

We kijken vooruit want a.s. zaterdag vliegen we dus geen <Nanteuil> voor de oude duiven, de afsluiter van het midfond programma maar ook het weekend van onze 1e jonge duivenvlucht uit Meer. We hebben inmiddels 2 prima verlopen africhtingen achter de rug met de jongen, helaas kon de 3e (afgelopen dinsdag) door slechte omstandigheden niet doorgaan. Mijn eigen jonge duiven hebben 2x in de trailer gezeten en zaterdag gaan we proberen ze uit de lucht te fluiten en hopen dat er 'n paar op tijd zijn. Ze zijn gezond, redelijk lang verduisterd geweest en worden nog steeds 'mooier'. Gezondheid zal de eerste vluchten het belangrijkste wezen in het leerproces om goed naar huis te komen,  maar na 'n drietal vluchten hoop ik echter wel een aantal 'slimmeriken ' te ontdekken. We wachten het rustig af maar ik heb er vertrouwen in.

Voor de laatste midfondvlucht zullen we 'n ploegje inzetten maar we houden natuurlijk ook de volgende dagfondvlucht in het achterhoofd! Veel zal afhangen van de vooruitzichten, mochten die goed zijn kunnen er toch 'n flink aantal mee want zeker de duivinnen zijn niet meer te houden. We houden er de moed in en gaan proberen 'n vroege te pakken.

Duiven die gedoold hebben en zijn opgehaald gaan absoluut niet mee, sommige zijn ogenschijnlijk opgeknapt maar of het in het 'koppie' al goed zit, betwijfel ik. Misschien gaan die volgende week met de jonge duiven mee en kan ik mooi beoordelen hoever ze zijn met het herstel.

Bovenstaande heb ik grotendeels dinsdag/woensdag al geschreven, inmiddels donderdag middag is mijn visie toch wel door de weersverwachtingen veranderd.

De vooruitzichten voor zaterdag.


Het weer is in Frankrijk onbestendig en al weken compleet van slag. Het is er misschien tussen de buien door droog en ik vraag me oprecht af wat we daar te zoeken hebben. Zeker met het koude/warmte front wat zoals het er nu uitziet boven Noord Frankrijk ligt. De dagfondmannen zullen wel 2x nadenken om de hele ploeg er heen te sturen en de mannen die nog met hun gehavende midfondploeg 'moeten' spelen voor het kampioenschap zitten toch ook niet te wachten dat ze weer 'n ploeg thuis krijgen met 'rode' neusdoppen. Tot zover mijn mijmeringen en hersenspinsels en zie me alweer de hele zaterdag achter mijn laptop zitten want in het kader van de kampioenschappen gaan we weer misschien naar zo'n plek/afstand dat je de hele dag kan zitten te puzzelen. Ondertussen is het besluit genomen om zeker voor het front te blijven en waarschijnlijk op zo'n 220/280 kilometer te lossen en zeker geen regengebieden op te zoeken. De duiven moeten behoorlijk naar huis kunnen komen en kampioenschappen zijn van ondergeschikt belang.


Iedereen is nu geïnformeerd, je ziet hoe moeilijk het is. Ik heb de vorige keer al geschreven, ik neem geen verantwoording meer wanneer we achter 'n front gaan staan. Met de oplossing die we nu hebben bereikt zal ik 'n 14 tal duiven inkorven.


Vrijdag zal ik de laatste weerberichten en verwachtingen voor Meer doorgeven.
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten