zondag 20 juli 2014

The Day After

De dag begon alweer vroeg (om 6.00) uur en de duiven konden mooi vroeg los, goede omstandigheden, het slechte weer zouden ze letterlijk en figuurlijk links laten liggen, beetje windje mee met wat oost er in en dat is best goed voor de kust (beetje eigenbelang) maar het zou wel bloedje heet worden. Nu is de warmte voor oude duiven niet zo heel erg, als ze maar weten dat wanneer het echt niet meer gaat, ze naar beneden moeten gaan. Het liefst natuurlijk niet, want de 'vroege' moeten door tetteren.
De telefoon had ik eruit getrokken om de inmiddels wel bekende redenen.
Om 12.00 uur kwamen de eerste 'letters' aan en ik vertelde dat ik zeker voor 13.00 uur moest draaien. Even later zag ik dat er één in Friesland boven de 1400 meter vloog dus wie weet misschien nog wel eerder.

Om 12.35 belde Erwin Paap uit Zandvoort,(heeft mijn mobiele nummer) en vertelde dat de mannen Fanger op 12.31 zaten, poeh dan moest er snel één vallen en dat gebeurde niet! Met 6 man zaten we in de lucht te turen want je moet goed kijken want ze vallen bij mij in ene op de plank. E.J. zag de '82' het eerst en pats op de klep en deze dame had echt alles gegeven. Snel Steef bellen en het was de eerst gemelde! 5 over, 7 over, 13 over 13.00 uur vallen de volgende duiven en eigenlijk vond ik dat ze niet zo rap achter elkaar kwamen.......maar je moet natuurlijk eerst weten hoe ze elders vallen. Dat in ogenschouw genomen kwamen ze achteraf  toch wel goed wanneer je de tijden-aankomsten in de omgeving hoort en leest.

Later in de middag belt Steef en zegt Jos ik denk dat je de snelste hebt in het rayon en wellicht ook 'n Teletekst vermelding! 3 keer de eerste in het rayon en drie keer teletekst, te mooi om waar te zijn.

De glazen water worden nog maar eens bijgeschonken want zelf moeten we de vochthuishouding ook op peil houden en we zijn het er over eens dat het toch ´n pittige vlucht is geworden en we blij zijn dat het jonge spul lekker in het hok zit. Inmiddels zijn er 10 van de 15 en in de loop van de middag zijn ze alle 15 weer terug en kan ik naar de club.

De uitslag in de club 1-4-6-8-13-17-22-25-26
Rayon B 576 duiven 1-9-13-24-59-83-98-110-114-139 en 10 van de 15
Afdeling 6 3337 duiven 4e

Volgende week maar eens de foto's plaatsen van de 3 rayon winnaars en wat vertellen over de afstamming.
We gaan er eerst maar eens van genieten, al begint maandag wel de voorbereiding op de laatste vlucht Argenton,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten