vrijdag 18 juli 2014

verhitte gemoederen

Het was me de afgelopen dagen weer wat, uiteindelijk code rood voor de jonge duiven en al het voorwerk kon op de grote hoop. Laat ik heel duidelijk zijn code rood voor zaterdag jonge duiven 100% mee eens!
Al zal het in de kustprovincies wat koeler zijn dan het binnenland, Noord-Holland heeft ook nog te maken met 'n warmte frontjes welke precies in het midden over onze provincie ligt. De invloed zou klein zijn, maar het ligt er wel. We zouden naar Lommel rijden ( wind zuidoost 3), binnenland, warmer, hardnekkige inversie. (Persoonlijk opteerden Cor en ondergetekende voor Meer)
Goed het doet niet meer ter zake, we vliegen niet.

Het is het eerste jaar dat we jong en oud combineren, 2 concoursen, 2 uitslagen maar wel in één auto!
Het lijkt mij zo klaar als 'n klontje dat we bij het lossen in het belang van de jonge duiven denken.
Natuurlijk krijg je de discussie kan die oude duivenvlucht (Meer) dan niet doorgaan? Het lijkt mij 'n mooi vergaderstuk voor in het najaar dus goed onthouden. Bij het bestuur neerleggen, niet bij de lossingscommissie.

Het volgende dient zich ook aan, diegene die vorige week niet gespeeld hebben of met 'n gedeelte van de duiven, vinden dat zij nu 'n probleem hebben. Persoonlijk, let wel dat vind ik, hebben we 2 goede africhtingen gehad en is Meer/Zevenbergschenhoek goed verlopen. Op het einde 'n vlucht laten vervallen, zou ik triest vinden, het seizoen oprekken zou ik persoonlijk ook belachelijk vinden, denk alleen maar aan de vakanties. Extra africhting (Meer) in lassen? Dinsdag/woensdag het is aan het bestuur. Trouwens 'gezonde' duiven 'n sprong laten maken is in mijn optiek geen enkel probleem.

Bovenstaande is mijn mening met de besluitvorming heb ik niets te doen, geef wel advies.

De oude duiven zijn inmiddels vrijdag 11.00 uur in Sens aangekomen met één wagen met 187 boxen.
Momenteel prachtig weer 29 graden, stralende lucht. De mannen proberen de wagen wat in de schaduw te zetten en doen er alles aan om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Er is nog wel wat gehakketak over de lossingsplaats binnen het bestuur. Sens voldoet aan het advies van het I.B.W. Voldoet ook aan de norm voor 'n dagfondvlucht maar zou niet voldoen aan de minimum eisen van en voor het N.P.O kampioenschap?  Passen ze die maar aan, zij geven het advies dichterbij.
Voor Den Helder is het nog steeds 'n lange afstand met deze warmte en dat wordt te vaak vergeten.

Hopelijk kan men de hoofden koel houden en worden de gemoederen niet te veel verhit.

Persoonlijk, in Sens blijven staan. Je gaat toch geen advies naast je neerleggen van het I.W.B. 'n man uit je eigen Afdeling. Maakt het mij persoonlijk wat uit? Neen maar in het belang van de duiven en vooral van de langste afstand, vind ik het ver genoeg. Mocht het nog veranderen, ik hoor het wel.

U bent weer volledig op de hoogte, pas op wanneer u morgen besluit zelf de duiven te gaan africhten, succes met de dagfond en hopelijk morgenvroeg maar 3 zinnetjes op het lossingsblog. ( goed weer, los en super vertrek)

In Heemskerk slechts 119 duiven mee, waarvan 15 van mijzelf.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel