maandag 21 juli 2014

voorbereiden op.....?????

Het weekend nog even nagenoten van mijn 3e rayon overwinning dit jaar, bijna 3 op 'n rij en ook 3 keer 'n teletekst vermelding. Dit had ik begin dit jaar echt niet kunnen dromen, de '17', '900', en '26' gingen naar de kweek en alleen de '173'en de '147' bleven in het vlieg hok en deze laatste duivin werd in het voorjaar opgepeuzeld dus welke duiven zouden het kunnen gaan doen?

Ik had 'n strak plan wat er dit jaar allemaal moest gebeuren, vasthouden en volharden aan je plan was het moto. Eerlijk is eerlijk Ron van Rijn was/is mijn grootste motivatiebron geweest, we bellen en mailen elkaar bijna elke week om elkaar 'n beetje kietelen maar we wisselen ook ideetjes uit. Prachtig mooi alleen jammer dat Ron er vroegtijdig zelf de stekker uit moest trekken. Ik heb mij voor dit jaar gewapend tegen alle commentaar wat mij (ons) ongetwijfeld weer te wachten stond als mede verantwoordelijke lossingsman(nen). Spelvreugde en presteren mocht er in 2014 niet onder lijden.

Goed, we hebben nog één vlucht te gaan (Argenton) en daar zijn we uiteraard alweer druk mee bezig. Deze week krijgen we alleen te maken met onze 2e jonge duivenvlucht en ook met de junioren moet dit jaar gepresteerd worden. Er zal wel weer gehakketakt worden waar we gaan staan en of we oost of west staan, zelf doe ik met de besluitvorming niet mee, wel heb ik mijn mening........gewoon naar Duffel. Alternatief om de twijfelaars en niet inkorvers van vorige week te gemoed te komen, vooruit nog 1 keer Meer en dan volgende week Duffel of Asse en dan gelijk door naar Nijvel/Ronquieres. Niet eraf halen en zeker niet het seizoen verlengen, de midfondvluchten zijn het mooist en na de laatste vlucht zijn de vakanties gepland. (Sens is 'n toetje en doet niet mee voor de kampioenschappen)

Toch kom ik nog even terug op afgelopen week, Sens bleek ver genoeg en aan de kust hebben we voordeel gehad van de oosten wind. De duiven van afdeling7/8/9 hebben er nog harder aan moeten trekken, concoursduren van 2 tot 3 uur heb ik gezien. In onze Afdeling 'n uurtje en tot mijn stomme verbazing in de 'Kuststrook" nog veel korter en sneller. Deze zijn 'n kwartier (?) later gelost in Sens en hebben wel heel erg kunnen stayeren.  Conclusie, mooie vlucht maar redelijk zwaar door de warmte en dat de jongen niet hebben gevlogen is toch wel goed uitgepakt!

De foto's van mijn 3 rayon overwinnaars en de 2e asduif midfond rayon.B

De '748' 1e N.P.O. Vierzon komt uit mijn oude '17' en deze komt van de Boni Wijns doffer x de flodder duivin. De moeder is de '50'duivin. Volle zus van mijn 2010 '17' ( de '30'x '42' 1e N.P.O. Bourges)

De '085' 1e Meer is 'n volle zus (nestlegger) van de '173'duivin en komt uit de '33' van Steef Duijn x 'Martina" Martin van Zon.

De '682' 1e Sens, is aan beide zijde in geteeld naar 'Bonte Gilles'

2e Asduif midfond rayon B
De ''84" komt uit de '44', zoon van de '02'Steef Duijn  x "het Blokje" uit de 53x94 van Steef Duijn









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk