donderdag 13 juni 2013

voorbereiding Nanteuil


Voorbereiding Nanteuil,

Naast bovengenoemde vlucht hebben we ook onze eerste jonge duivenafrichting. De fondmannen hebben St Vincent en Pau dus er is zaterdag veel “luchtverkeer” boven Noord- Holland .

Zelf doe ik mee op Nanteuil, waarschijnlijk ‘n 25 duivinnen en 10 doffers tenminste dat is de planning.  3 duivinnen blijven thuis, dat zijn terugkomers van de afgelopen weken, de overige gaan mee. Bij de doffers blijft de dagfond ploeg thuis en zoek ik uit de overige er 10 uit. Het zal ongetwijfeld qua snelheid ‘hard’ gaan en ze zijn misschien wel iets te ‘goed’ voor dat snelle werk maar volgende week staat Bourges in de planning en aangezien alle kampioenschappen verprutst zijn richt ik mij nu volledig op de laatste 4 dagfondvluchten.

De jonge duiven zijn de afgelopen 2 weken vaak afgericht en zijn van 41 naar 37 duiven gereduceerd. Ik ben voornemens de jonge duiven met rayon A mee te geven, ik vind de kilometers wat meer passen in de opbouw en ze kunnen leren uit de groep te ‘vallen’ want normaal gesproken is Heemskerk het eind station van Rayon B. Verder weinig ‘nieuws’ , dus volgt het weerbericht voor zaterdag………

Voor de africhtingen ziet het er ‘goed’ uit, half bewolkt, zonnetje breekt regelmatig door en de wind staat zuidwest, kracht 3 tot 4. De wind neemt in Noord-Holland alleen maar toe.

Nanteuil, Frankrijk zie je met de dag beter worden, (vrijdag is de mooiste dag en zaterdag half bewolkt).  Belgie geeft in de ochtend ook goed weer door. Later vanuit de kust storing met regen. Veel zal afhangen van de omstandigheden in Nateuil of we vroeg los kunnen en hopelijk blijven de buitjes in Belgie tot later in de middag weg. Onderweg overal zuidwestelijke wind dus snelheden van 1600 meter behoren weer tot de mogelijkheden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk