maandag 23 juli 2012


 The Day After,

Ja, zondag was ‘n mooie zonnige dag en dan hoop je dat er veel duifjes nog thuiskomen.

Zelf kwam mijn 15e en laatste jong om 12.30 uur thuis. Bij de oude mis ik nog 1 jaarling doffer, deze mocht zich bewijzen en is duidelijk gezakt voor zijn examen. De nodige telefoontjes en sms berichtjes geven ’n beeld van de schade en daar word ik niet vrolijk van, los daarvan snipverkouden want dat  fietsen/trainen in de regen heeft me niet goed gedaan en dan voel je je gewoon ‘rot’. Toch nog wel tijd gevonden om tekst en uitleg te geven op het lossingsblog van de Afdeling. Iedereen heeft recht op informatie en geloof maar dat we ze niet los gooien als we twijfelen.

Ik was voornemens alles bij elkaar te laten zitten maar heb ze toch uit elkaar gehaald. Ik zal de komende dagen de selectie eerst doorvoeren en dan de ‘boel’ opnieuw koppelen. Ook zal ik met alle jongen nog ’n paar keer  gaan rijden zodat de zomerjongen mee kunnen met de Natour.

Mijn maat E.J. heeft zijn camper gepakt en is al lekker vertrokken. Zaterdag was de laatste vlucht en we waren beide tot het bot gemotiveerd en elke vezel stond gespannen want we wilde onze doelstelling bereiken.

Eduard bedankt voor je steun en inzicht en we benaderen de sport bloed fanatiek en ik vergelijk het duiven spelen wel eens met het wielrennen. Bouw, talent, hardheid, training, voeding en begeleiding. Dit komt omdat ik zelf een fervente fietser ben en dan vaak parallellen zie en gebruik. Dit jaar eindigt de Tour De France gelijk met onze laatste oude duiven vlucht en kan de balans opgemaakt worden. Ik fiets zelf eigenlijk nooit met reclame op mijn borst en zeker niet van een bank of bedrijf wat ik niets vind, maar in 2010 zag ik het shirt van SKY, prachtig mooi shirt en ’n ploeg in opbouw, zelf ging ik fietsen in Tibet ook wel het dak van de wereld genoemd en vond het shirt wel toepasselijk. The SKY is the limit. SKY won de tour 2012 met overmacht.

Wie was de beste over de 19 oude duiven vluchten, wie had de beste ploeg, maakte de minste fouten en kon op alle disciplines goed meekomen of op ’n discipline zijn slag slaan. In 2010 en 2011 is het mezelf gelukt, voor 2012 had ik de doelstelling het kampioenschap opnieuw binnen te halen. Mezelf druk op leggen ’n target te hebben, dat werkt voor mij het beste. Gelijk vorig jaar is het jonge duiven spel bij zaak en gebruik ik de natour om mijn zomerjongen af te richten en om nog wat oude duiven uit te testen en te resetten. Ik ben er heel eerlijk in, ik doe wel mee voor ’n mooie uitslag soms tegen beter weten in. Argenton was echter de laatste serieuze vlucht.

Het oude duiven seizoen zit er op, alleen nog ’n beetje freewheelen op de laatste jonge duivenvluchten en Natour.

E.J en ondergetekende zijn  dik tevreden, we hebben opnieuw onze doelstellingen verwezenlijkt. Ik  ga alle vrije tijd nu steken in de laatste fase van de training voor onze (samen met mijn vrouw) fietstocht. Pakistan staat op het programma en we willen via de Karakoram highway naar China, onderweg over ’n pass van ruim 4600 meter en dan trek ik opnieuw mijn shirtje van SKY aan en zal dan ongetwijfeld even aan mijn duiven denken.

Wat ze dit jaar presteerde

KAMPIOENSCHAPPEN

P.V. Heemskerk 2012 ( nieuwe vereniging met ruim 40 leden)

Vitesse 4e onaangewezen/ 4e aangewezen
Midfond 1e onaangewezen/ 3e aangewezen
Dagfond 1e onaangewezen/ 1e aangewezen

3e Asduif Vitesse met de ‘17
1e Asduif Midfond met de '26'
4e Asduif Midfond met de '17'
1e Asduif Dagfond met de '173'’
4e Asduif Dagfond met de ‘690’ maar ook de 9e-13e-18e-21e-27e=29e-30e-32e-41e-44e-50e


Rayon B Afdeling 6
Totaal oud 1e onaangewezen/ 1e aangewezen

Vitesse 6e onaangewezen/ 7e aangewezen
Midfond 2e onaangewezen/ 9e aangewezen
Dagfond 7e onaangewezen/ 5e aangewezen

5e Asduif Vitesse met de '17'
6e Asduif Midfond met de '26'

5e Asduif Dagfond met de ‘173’
5e Asduif totaal oud met de ‘17’




















































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel